Yin yoga richt zich op verzachting, verstilling en ontspanning. Het heeft een diepe, intense uitwerking op lichaam en geest.

De diepte in met Yin yoga

Tijdens yin yoga blijf je extra lang in een yogahouding (3-5 minuten) waarbij spierspanningen zoveel mogelijk loslaten. Het werkt in op de dieper gelegen weefsels, zoals bindweefsels, gewrichten, pezen en banden, ondersteund door kussens en dekens. Even wennen voor als je gewend bent te zweten op een matje!

De houdingen zijn passief en ontvangend van aard omdat je langer in een houding blijft. Het werkt op dieper gelegen weefsels die stugger zijn dan spieren en meer tijd nodig hebben om te strekken.
Met een minimale inspanning vergroot je de impact van de houding. Je leert te observeren vanuit een meditatieve staat van bewustzijn. Yin yoga richt zich op de energetische banen (meridianen) in het lichaam. Je merkt dat de energie beter gaat stromen. 

Taoïsme

Volgens het taoïsme brengen yin en yang elkaar in balans. Je kunt yin yoga zien als een goede tegenhanger voor onze huidige, dynamische levensstijl waarin veel ‘yang’ aanwezig is – vol prikkels, en verleidingen, een gehaast leven en teveel stress. Yin yoga zorgt voor herstel en evenwicht. 

Voor wie is Yin Yoga geschikt?

Yin yoga is voor iedereen geschikt, van beginners tot gevorderden. Het kan zeer helpen bij een zittend beroep, maar ook bij fysieke klachten in de rug, nek of schouders. Deze les biedt ondersteuning bij reuma of een burn-out. 

Yin yogales

  • verbetert de flexibiliteit van spieren, gewrichten en banden
  • verbetert de mobiliteit
  • brengt diepe ontspanning in lichaam en geest
  • verhoogt het zelfbewustzijn en concentratie
  • brengt herstel en balans
  • zorgt voor ontspanning

Lestijden

maandag: van 18.30-19.45 uur
donderdag: van 17.30-18.45 uur 

INSCHRIJVEN

‘Gebruik je krachten zo goed mogelijk en neem de rest zoals het komt.’

Schrijf je hier in!